Διακρίσεις του μπλογκ

1.Ποστ-αφιέρωμα από την Theorema.

Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2009

Χειμώνιασε

Υπάρχουν φτιαξίματα:




και φτιαξίματα.

Μόνο που τα δεύτερα είναι πολυέξοδα...

Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2009

Παροιμίες


Δυο γάιδαροι μαλώνανε σε ξένο αχερώνα.

Με τον ήλιο τα βάζω,με τον ήλιο τα βγάζω,τι έχουν τά έρμα και ψοφάν;


Νομίζω ότι πρέπει να κοιτάξουμε βαθιά μέσα μας,να ξανα-ανακαλύψουμε τις θεμελιώδεις μας ανάγκες και να ξαναρχίσουμε απ' την αρχή.

Διαφορετικά:

Στου κουφού την πόρτα,το σαπούνι σου χαλάς...

Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2009

Μόνη(κα)


Επειδή έχει πέσει πολλή γκίνια στο διαδίκτυο κι όλοι τό 'χουν ρίξει στις λίστες,αποφάσισα να φτιάξω την απόλυτη λίστα.Δεν ξέρω πώς να την ονομάσω , γνωρίζω όμως ότι διαθέτει μόνον ένα μέλος:
1)Μόνικα.



Σχολιασμοί τύπου "ποια Μόνικα;" δεν γίνονται δεκτοί.

Τετάρτη, 18 Νοεμβρίου 2009

Ευτυχώς!







Η χθεσινή προειδοποίηση του προέδρου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Ζαν-Κλοντ Τρισέ, προς την Ελλάδα ήταν έμμεση αλλά σαφής: «Υπάρχουν χώρες που βρίσκονται ήδη πολύ κοντά στο να χάσουν την αξιοπιστία τους».


Ουφ!Κι ανησυχούσα!
Παρότι το πιο σύντομο ανέκδοτο που κυκλοφορεί,αυτήν την εποχή,στις Βρυξέλλες είναι το "greek satistics" , έμαθα ότι ο κος Τρισέ στρογγύλεψε λίγο την δήλωσή του,μετά από πολιτική-πολιτιστική παρέμβαση του κου Παπακωνσταντίνου,η οποία τον έπεισε περί της ευρύτητας της έννοιας "ελληνική φερεγγυότητα".



Δευτέρα, 9 Νοεμβρίου 2009

Περί ψυχής


"...Πράγματι,με όποια κριτική διάθεση κι αν πας να δεις το Love Story,πρέπει να έχεις καρδιά από πέτρα για να μην συγκινηθείς και να μην κλάψεις.Και τότε ακόμα πιθανότατα δεν εξαιρείσαι από την συναισθηματική συμμετοχή που απαιτεί το φιλμ.Αυτό οφείλεται σ' έναν απλούστατο λόγο:οι ταινίες αυτού του είδους έχουν επινοηθεί για να προκαλούν δάκρυα...

...Προσφέροντας αυτήν την συνταγή ο Αριστοτέλης ...ήξερε καλά ότι η παράμετρος του αποδεκτού ή μη μίας πλοκής δεν έγκειται στην ίδια την πλοκή,αλλά στο σύστημα των απόψεων που διέπουν την κοινωνική ζωή.Επομένως για να είναι αποδεκτή η πλοκή πρέπει να είναι αληθοφανής,και το αληθοφανές δεν είναι παρά η προσκόλληση σ' ένα σύστημα προσδοκιών,τις οποίες συνήθως συμμερίζεται το κοινό...

...Οι παρατηρήσεις αυτές μας επιτρέπουν να εντοπίσουμε δύο πιθανές ερμηνείες του αριστοτελικού προτύπου στην ιστορία της αφηγηματικής ανά τους αιώνες.Βάσει της πρώτης,η κάθαρση επιλύει τον κόμβο της πλοκής,αλλά δεν συμφιλιώνει τον θεατή με τον εαυτό του:αντίθετα,η κατάληξη της ιστορίας του γεννά ένα πρόβλημα...Ας περάσουμε τώρα στη δεύτερη ενσάρκωση του αριστοτελικού προτύπου...Στην περίπτωση αυτή , η πλοκή , παρηγορείται και παρηγορεί..."

Ο υπεράνθρωπος των μαζών,Ουμπέρτο Έκο,1978
Εκδ.ΓΝΩΣΗ 1988,μετάφραση Έφη Καλλιφατίδη.


Από εικαστικής και τεχνικής πλευράς,αν και μη ειδικός,πιστεύω ότι ο ΠΒ στάθηκε στο ύψος του.