Διακρίσεις του μπλογκ

1.Ποστ-αφιέρωμα από την Theorema.

Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

Αναλύσεις

UPDATE:Τα κατάφερα!!!Εξαγοράστηκα από το σύστημα!Προχθές έφτασα λίγο αργοπορημένος στη δουλειά και,μη βρίσκοντας πάρκιγκ,κατέβηκα και μετακίνησα την ταμπέλα-μαυροπίνακα και πάρκαρα στη μια από τις δύο κατεχόμενες θέσεις.Έξυνα τα νύχια μου για καυγά αλλά δεν έγινε τίποτα.Την επομένη,μόλις πλησίασα με το αυτοκίνητο βρήκα την ταμπέλα πάλι στη θέση της αλλά μία υπάλληλος της καφετέριας βγήκε τρέχοντας και την μετακίνησε,χαμογελώντας,να μου κάνει χώρο να παρκάρω.Τελικά τον είχα παρεξηγήσει τον άνθρωπο:διαθέτει δυναμικό επιχειρηματικό πνεύμα.Τώρα πρέπει να ξενιτεύομαι για να παρκάρω.(Μόνο μην πείτε τίποτα στον Βαλυράκη και ειδικά σ'εκείνον τον Παπαδημούλη.Όλο γκρίνια είναι βρε παιδί μου!)


Στην πόλη όπου εργάζομαι ο Δήμος αποφάσισε να διορθώσει τα παλιά πεζοδρόμια.Ξήλωσε λοιπόν τα παλιά αλλοπρόσαλλα,μισογκρεμισμένα,στενά πεζοδρόμια κι έφτιαξε καινούργια,όμορφα,πλατιά,με δρόμο τυφλών και ράμπες για ΑΜΕΑ,με εσοχές για πάρκιγκ και στάσεις λεωφορείων.
Ένας από τους συμπολίτες μας που χάρηκε γι αυτήν την δημοτική πρωτοβουλία είναι και ο ιδιοκτήτης παρακείμενης καφετέριας.Ο ενλόγω επιτηδευματίας όταν,πριν λίγα χρόνια,ο Δήμος ευμόρφισε την απέναντι πλατεία,φρόντισε ώστε,εν μια νυκτί,να ξεφυτρώσει-στη θέση όπου έπρεπε να βρίσκεται δενδροστοιχία-ένα θερμοκήπιο,όπου καλλιεργεί θαμώνες αναλόγου αισθητικής και το οποίον προσομοιάζει σε τσιγγάνικο τσαντίρι.Εξάλλου οι τσιγγάνοι,πολυπληθείς στα μέρη μας,εξακολουθούν να μπολιάζουν δυναμικά το πολιτιστικό μας γίγνεσθαι.

Τότε όσοι διαμαρτυρηθήκαμε χαρακτηριστήκαμε από χαφιέδες έως κακογα*@#%μένοι και υπερφαλαγγιστήκαμε από διάφορα πλειοφηφικά "αφήστε τον άνθρωπο να δουλέψει!"

Τώρα με τα καινούργια πεζοδρόμια ιδού καινόν πεδίον δόξης λαμπρόν:αφού έβγαλε πολυθρόνες και τραπέζια-πριν ακόμα πήξει το τσιμέντο-μέχρι τον δρόμο των τυφλών,διαπίστωσε ότι δημιουργείται μια στενωσιά στο πεζοδρόμιο.Οπότε,για να μην κακοδείχνει αυτή η στενωσιά,κατέβασε στο οδόστρωμα δύο εκπάγλου καλλονής γλάστρες ώστε να μην παρκάρει κανένας ασυνείδητος και του κλείσει το μαγαζί.Το σετ περιλαμβάνει δίφυλλη ταμπέλα τύπου μαυροπίνακα,στην οποία αναγράφεται η απίστευτη πληροφορία: "καφέδες".Έτσι ο ελεύθερος χώρος επεκτείνεται και στην πρόσοψη του παρακειμένου καταστήματος.


Τα πιάνα και τα γαλλικά μου δεν μου επιτρέπουν να συνομιλώ με τον ενλόγω συμπολίτη μου.Είμαι σίγουρος όμως πως,αν θιγεί το σχετικό θέμα,θα είναι έξω φρενών με τα "λαμόγια που φάγαν τα λεφτά του δημοσίου","να πάνε φυλακή"κλπ κλπ.
Θα μου πείτε μας περιγράφεις κάτι τόσο κοινό και καθημερινό που κοντεύουμε να πεθάνουμε από βαρεμάρα.Πως έτσι γίνεται στις μικρές κοινωνίες,οι δημοτικοί άρχοντες γυαλίζουν τις περιστρεφόμενες από δερματίνη καρέκλες τους με περισπούδαστο ύφος,πίνοντας καφέδες,αδιαφορώντας για ό,τι γίνεται έξω απ'τον στενό-οικογενειακό,παραταξιακό-τους κύκλο.
Αφορμή γι αυτήν την παραληρηματική κοινοτοπία μου έδωσε το σημερινό ποστ του φίλου Μάνου ,όπου κόλλησα στον πρώτο παράγοντα,αυτόν της συνυπευθυνότητας.
Το πρόβλημα δεν είναι μόνον το βόλεμα και η χρησιμοποίηση γνωριμιών-εξάλλου ο νεποτισμός δεν είναι ελληνική λέξη.Το πρόβλημα είναι ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζουμε την έννοια "δημόσιο".
Στη δυτική ευρώπη η κοινωνική εξέλιξη οδήγησε από την φεουδαρχία στις συντεχνίες και στην αστική τάξη.Στις καινούργιες αυτές κοινωνικές δομές ενυπήρχε η έννοια του "κοινού"-του δημόσιου.Ο,τιδήποτε ανήκε σε μια συντεχνία ήταν ευλαβικά σεβαστό από τα μέλη της,γιατί ήξεραν ότι έτσι την προστάτευαν,προστατεύοντας μ'αυτόν τον τρόπο και τους εαυτούς τους.Αυτή η νοοτροπία εξελίχτηκε σήμερα στον σεβασμό ο,τιδήποτε δημόσιου:το δημόσιο είναι κάτι που ανήκει σε όλους,επομένως οποιοσδήποτε θελήσει να παρέμβει σ'αυτό,πρέπει να ζητήσει την άδεια των υπολοίπων.
Στη χώρα μας,με την επανάσταση του 1821,η εξουσία άλλαξε χέρια,οι κοινωνικές δομές όμως παρέμειναν οι ίδιες.Κοτσαμπάσηδες πριν,κοτσαμπάσηδες μετά.Είναι χαρακτηριστική η περιγραφή του Π.Καλλιγά στο βιβλίο του "Θάνος Βλέκας"-στα τέλη του 19ου αιώνα-όπου η ανταμοιβή των οικείων-λήσταρχων κλπ-των κρατούντων,ήταν μεγάλες περιοχές της Πελοποννήσου,στις οποίες περιλαμβάνονταν ολόκληρα χωριά με τους χωρικούς τους.Η νοοτροπία που επικράτησε ήταν ότι ο,τιδήποτε δημόσιο είναι και εχθρικό:ό,τι είναι δημόσιο δεν ανήκει σε κανέναν και όποιος προλάβει να τ' αρπάξει,το οικειοποιείται δικαιωματικά.
Από τις απαρχές λοιπόν του κράτους μας,ο έλληνας μαθαίνει να οχυρώνεται πίσω από την οικογένεια-με την ευρύτερη έννοια-και την παράταξη.Η οποία παράταξη δεν έχει ιδεολογικό ούτε ταξικό αλλά αυστηρά συμφεροντολογικό χαρακτήρα.
Με όρους σύγχρονης πολιτικής ορθότητας η άποψη αυτή οδηγεί στον χαρακτηρισμό της χώρας μας ως τριτοκοσμικής και απαρχαιωμένης.Σύμφωνα όμως με την δική μου άποψη-που είναι πολιτικά καθιστή-είναι η μόνη αληθινή-και οι παραπάνω χαρακτηρισμοί δεν είναι παρά ανόητοι αφορισμοί- και αν κάποιος πολιτικός-ή πολιτική κίνηση-θελήσει να δράσει αποτελεσματικά στην Ελλάδα,πρέπει να την λάβει πολύ σοβαρά υπόψιν του,πριν εκπονήσει οποιοδήποτε πολιτικό πρόγραμμα.
Όταν λοιπόν ακούω τον ΓΑΠ-και άλλους πολιτικούς παλαιότερα-να λέει ότι θα πατάξει την νοοτροπία "που επικράτησε τα τελευταία χρόνια",θεωρώ ότι εκτοξεύει ανιστόρητα φληναφήματα,που τον καθιστούν εξαιρετικά επικίνδυνο.Σκεφτείτε δε ότι συχνά αυτοαναιρείται όπως τώρα,με τα επισόδια στο Ισραήλ,δηλώνοντας "ευτυχώς ανάμεσα στους νεκρούς δεν ήταν έλληνες"...

Γνωρίζω βέβαια ότι οι ιστορικοκοινωνικές αναλύσεις δύο παραγράφων αυτοαπαξιώνονται αλλά αν γράψω περισσότερα και αρχίσω τις παραπομπές,δεν θα το διαβάσω ούτ'εγώ ο ίδιος.
Στο κάτω κάτω δικαιούμαι κι εγώ να αμπελοφιλοσοφώ!

23 σχόλια:

  1. Όντως, η κάθε πραγματικότητα είναι απόρροια της προηγούμενης κατάστασης και οι νοοτροπίες, μπορεί μεν να διαφοροποιούνται και να απέχουν από την τουρκοκρατία, αλλά σίγουρα η τελευταία έχει αφήσει ανεξίτηλη σφραγίδα που θ’ αργήσει να επαλειφθεί. Κι ας λέγεται κατά κόρον πως μετά από 200 χρόνια δεν μπορούμε να επικαλούμαστε την τουρκοκρατία.

    Άλλο ένα βασικό πρόβλημα είναι πως οι αρχές δεν ελέγχουν. Διότι είναι απαράδεκτο να ελέγχονται οι συμπολίτες αναμεταξύ τους. Μπορεί να συζητούν, να αμφισβητούν ο ένας τον άλλο, αλλά σε μια δημοκρατία, μόνο οι δημοκρατικοί θεσμοί έχουν το δικαίωμα του επίσημου ελέγχου και συμμόρφωσης των παραβατών. Το θέμα της «συνυπευθυνότητας» λοιπόν είναι λίγο αόριστο. Γιατί στην πραγματικότητα δεν είναι όλοι συνυπεύθυνοι. Υπάρχουν οι υπεύθυνοι και οι αιτιοκρατικά ακολουθούντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @Darthiir the Abban

    Δεν θα διαφωνήσω στην ουσία.Απλώς η τουρκοκρατία ήταν "μια χαρά".Δεν πιστεύω ότι φταίει αυτή.Το πώς διαχειριστήκαμε τα μετά απ'αυτήν είναι το πρόβλημα.Γιατί βέβαια δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι η φεουδαρχία ήταν λαμπρό σύστημα μιας και οδήγησε στις δυτικές δημοκρατίες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δηλαδή η αμπελοφιλοσοφία είναι δικαίωμα και όχι υποχρέωση;
    Όλο και περισσότερο με μπερδεύετε και δεν έχω και πολλά περιθώρια.... Καταλαβαίνετε... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δικαίωμα η αμπελοφιλοσοφία, υποχρέωση η φιλοσοφία :)

    Θίγετε μια συγκεκριμένη περίπτωση που προκύπτει από μια γενικευμένη παθογένεια. Πρόβλημα με τις καφετέριες έχουμε και δω στο Ηράκλειο (μαζί με τόσα άλλα). Είναι απίστευτος ο ρυθμός πολλαπλασιασμού της καρέκλας. Έχω αρχίσει να υποψιάζομαι ότι γίνεται με αυτοδιπλασιασμό βάσει του ρυθμού αύξησης. Μην τυχόν και βρεθεί κάποιος ελεύθερος χώρος, τσουπ πετάγονται καρέκλα και τραπεζάκι. Μία απέραντη καφετέρια είναι το κέντρο του Ηρακλείου. Και να είχαν και κάποια ιδιαιτερότητα... Όλες έχουν βγει από την ίδια μηχανή του κυμά.

    Πάντως για να κλείσει το χώρο μπροστά στο μαγαζί του, πρέπει να'χει άδεια επαγγελματικής χρήσης, έτσι δεν είναι; Ίσως με μια επίσκεψη της δημοτικής αστυνομίας να γινόταν κάτι.

    Αλλά πραγματικά σας το λέω, απορώ. Δηλαδή απαιτεί θράσος ρε γαμώτο αυτή η συμπεριφορά. Πώς είναι δυνατόν επειδή έτσι σου κάπνισε να πετάς καρέκλες και γλάστρες όπου να'ναι; Με το επιχείρημα της επιβίωσης της επιχείρησης που'χει γίνει σάπια καραμέλα, κάνουμε ό,τι θέλουμε; Έλεος πια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ΦΟΡΑΔΑ ΣΤ΄ ΑΛΩΝΙ

    Με πρόλαβε ο σύντεκνος.

    Ελάτε τώρα,μην προσποιείστε ελάττωση περιθωρίων.Είμαι βέβαιος ότι αυτές οι λέπτες εννοιολογικές διαφορές είναι το κριθάρι στο σανό σας...


    @Μανος

    Κάποιος πρέπει να γράψει το βιβλίο "Ο ιμπεριαλισμός της καφετέριας στο σύγχρονο αστικό ελληνικό περιβάλλον".Μέχρι τότε θα αναμένω την ίδρυση της δημοτικής αστυνομίας προκειμένου να επιληφθεί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μα γιατί τον "κακολογείτε" τον άνθρωπο;;;; Το μαγαζάκι β' που έστησε στο παρκάκι είναι εξαιρετικής αισθητικής, πρωτότυπο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα (όχι για τα ελληνικά), χρησιμεύει χειμώνα-καλοκαίρι (αναλόγως του καιρού ανεβοκατεβαίνουν τα νάυλον) και επιπλέον είναι σίγουρο πως έγινε κατόπιν δημοτικής αδείας...Μην εναποθέτετε τις επλίδες σας στη δημοτική αστυνομία, όποτε αυτή συσταθεί...όργανο του δήμου είναι. Παντού τα ίδια συμβαίνουν, γλάστρες, κασόνια από μπύρες, κώνοι, αλυσίδες και άλλα πολλά απίθανα και αστεία "αντικείμενα".

    Όσο για τη συνυπευθυνότητα και την αλλαγή της νοοτροπίας, προσωπική μου αποψη, επειδή ακριβώς έχει φτάσει ο κόμπος στο χτένι και επειδή ζήσαμε, ζούμε και θα ζήσουμε δύσκολες στιγμές, κοινωνικές και οικονομικές και άρρικτα συνδεδεμένες μεταξύ τους, δε μπορούμε και δε θέλουμε να κάνουμε αλλιώς (η πλειοψηφία μας) παρά να αλλάξουμε νοοτροπία και να δεχτούμε τη συνυπευθυνότητα στο βαθμό όμως που είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι...δε φταίμε όλοι για όλα, κάποιοι φταίνε περισσότερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Λένα

    Μου θυμίσατε τη Φάρμα των Ζώων του Όργουελ:όλα τα ζώα είναι ίσα αλλά κάποια είναι πιο ίσα από τ' άλλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 1.Να πεισετε τους συμπολιτες σας να κανουν ..μπουκοταζ στην εν λογω καφετερια με τα κοκκινο-πρασινα καθισματα,(ο συνδυασμος xρωματων ειναι πολυ ατυχης!)και τις γλαστρες εκπαγλου καλλονης που τις πληρωσαν πολυ ακριβα οσοι πινουν καφεδες εκει!
    Αν δεν πιασει το σχεδιο νουμερο 1, τοτε

    2. Βαλτε ενα κασσετοφωνο/DVD, εκει κοντα, να παιζει στη διαπασων...τουρκογυφτικα, θα φυγουν σιγα σιγα ολοι οι πελατες, με πονοκεφαλο μαλιστα, που θα παει;
    Αν δεν πιασει και το 2., παμε στο

    3.Καντε στον ιδιοκτητη της καφετεριας μια προταση για καλυτερη τιμη για...σφραγισματα και οταν δεχτει τοτε ξεχαστε και εσεις να κανετε ορισμενες παυσιπονες ενεσεις οποτε χρειαζεται!!

    Oρεξη και ιδεες να εχει κανεις και ολα γινονται! ;))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Elva

    1.Οι συμπολίτες μου στην πλειοψηφία τους θεωρούν τον χρωματικό συνδυασμό εξαιρετικό,πολύ μοντέρνο.
    2.Δεν θά 'σαστε με τα καλά σας!Θέλετε να γεμίσει ασφυκτικά το μαγαζί;!!!
    3.Ο συμπολίτης μου φοράει μασέλες από τα 25 του.

    (Άλλες προτάσεις;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. 1.Τοτε εχουν καποιο προβλημα (και)...στα ματια!
    2.Σ αυτη τη περιπτωση προτεινω ...οπερα, κατι απο Βαγκνερ, τις βαλκυριες, ισως; ;))
    3.Πειστε τον οτι τα ..φυτευτα δοντια ειναι πιο ..sexy απο τις μασελες! :))

    Α, πολυ δυσκολος μας βγηκε ο ...καφετζης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Είναι ακριβώς ό,τι με εξοργίζει στην καθημερινότητα. Εννοείται πως κάνω αυτό που κάνατε εσείς οπότε σας θεωρώ συναγωνιστή και σας βγάζω το καπέλο.

    (εκτός από πινακίδες κάνω κι άλλα όμως δεν θέλω να σας τρομάξω με την αγριότητά μου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @Elva

    Ε όχι και καφετζής!Μικρομεσαία επιχείρηση,μοχλός της ανάπτυξης.

    @mamma

    Ευχαριστώ σ. mamma.

    (Μ' αρέσουν τα σπλάτερ.Συνεχίστε.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Υπάρχουν μονόδρομοι στη γειτονιά μου που χαίρουν πλήρους αδιαφορίας από τους μόνιμους κατοίκους. Όταν πετύχω κάποιον να έρχεται ανάποδα, δεν κάνω προσπάθεια να δημιουργήσω χώρο και για τα δύο αυτοκίνητα αντιθέτως σταματάω προκλητικά στη μέση του δρόμου και του κάνω νόημα να κάνει όπισθεν. Αν δεν υπακούσει ΑΜΕΣΑ, βγαίνω από το αυτοκίνητο, φωτογραφίζω την παρανομία, το πρόσωπο του οδηγού και την πινακίδα του αυτοκινήτου και πλησιάζω το τζάμι του οδηγού καλώντας το 100.

    Εννοείται πως:
    1. έχω ακούσει τα πιό χυδαία μπινελίκια
    2. η αστυνομία δεν έχει έρθει ποτέ (όχι επειδή δεν πρόλαβε αλλά επειδή δεν το θεωρεί σοβαρό)
    3. δεν έχω καταφέρει να μειώσω τον όγκο των παράνομων οδηγών

    Αλλά δεν πρόκειται να σταματήσω να το κάνω :)


    You asked for it!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @mamma

    Πρέπει να μάθετε αϊκίντο,σαν τον Στήβεν Σήγκαλ και να τους πλακώνετε στο ξύλο ατσαλάκωτη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σας έριξε με το ύπουλο σύστημα της χαμογελαστής σερβιτόρας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @Μανος

    Μπα,μάλλον με το σύστημα της συνενοχής προσπάθησε.Εξάλλου η ευτραφής σερβιτόρα δεν θα ήταν έξυπνη επιλογή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. οι εργασίες στο απέναντι πεζοδρόμιο γίνονται για επέκταση της επιχείρησης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @Odyssey

    Α γειά σου!

    (Βουλωμένο γράμμα διαβάζετε.Καλώς ήλθατε.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Υπάρχουν μονόδρομοι στη γειτονιά μου που χαίρουν πλήρους αδιαφορίας από τους μόνιμους κατοίκους. Όταν πετύχω κάποιον να έρχεται ανάποδα, δεν κάνω προσπάθεια να δημιουργήσω χώρο και για τα δύο αυτοκίνητα αντιθέτως σταματάω προκλητικά στη μέση του δρόμου και του κάνω νόημα να κάνει όπισθεν. Αν δεν υπακούσει ΑΜΕΣΑ, βγαίνω από το αυτοκίνητο, φωτογραφίζω την παρανομία, το πρόσωπο του οδηγού και την πινακίδα του αυτοκινήτου και πλησιάζω το τζάμι του οδηγού καλώντας το 100.

    Εννοείται πως:
    1. έχω ακούσει τα πιό χυδαία μπινελίκια
    2. η αστυνομία δεν έχει έρθει ποτέ (όχι επειδή δεν πρόλαβε αλλά επειδή δεν το θεωρεί σοβαρό)
    3. δεν έχω καταφέρει να μειώσω τον όγκο των παράνομων οδηγών

    Αλλά δεν πρόκειται να σταματήσω να το κάνω :)


    You asked for it!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. 1.Να πεισετε τους συμπολιτες σας να κανουν ..μπουκοταζ στην εν λογω καφετερια με τα κοκκινο-πρασινα καθισματα,(ο συνδυασμος xρωματων ειναι πολυ ατυχης!)και τις γλαστρες εκπαγλου καλλονης που τις πληρωσαν πολυ ακριβα οσοι πινουν καφεδες εκει!
    Αν δεν πιασει το σχεδιο νουμερο 1, τοτε

    2. Βαλτε ενα κασσετοφωνο/DVD, εκει κοντα, να παιζει στη διαπασων...τουρκογυφτικα, θα φυγουν σιγα σιγα ολοι οι πελατες, με πονοκεφαλο μαλιστα, που θα παει;
    Αν δεν πιασει και το 2., παμε στο

    3.Καντε στον ιδιοκτητη της καφετεριας μια προταση για καλυτερη τιμη για...σφραγισματα και οταν δεχτει τοτε ξεχαστε και εσεις να κανετε ορισμενες παυσιπονες ενεσεις οποτε χρειαζεται!!

    Oρεξη και ιδεες να εχει κανεις και ολα γινονται! ;))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δικαίωμα η αμπελοφιλοσοφία, υποχρέωση η φιλοσοφία :)

    Θίγετε μια συγκεκριμένη περίπτωση που προκύπτει από μια γενικευμένη παθογένεια. Πρόβλημα με τις καφετέριες έχουμε και δω στο Ηράκλειο (μαζί με τόσα άλλα). Είναι απίστευτος ο ρυθμός πολλαπλασιασμού της καρέκλας. Έχω αρχίσει να υποψιάζομαι ότι γίνεται με αυτοδιπλασιασμό βάσει του ρυθμού αύξησης. Μην τυχόν και βρεθεί κάποιος ελεύθερος χώρος, τσουπ πετάγονται καρέκλα και τραπεζάκι. Μία απέραντη καφετέρια είναι το κέντρο του Ηρακλείου. Και να είχαν και κάποια ιδιαιτερότητα... Όλες έχουν βγει από την ίδια μηχανή του κυμά.

    Πάντως για να κλείσει το χώρο μπροστά στο μαγαζί του, πρέπει να'χει άδεια επαγγελματικής χρήσης, έτσι δεν είναι; Ίσως με μια επίσκεψη της δημοτικής αστυνομίας να γινόταν κάτι.

    Αλλά πραγματικά σας το λέω, απορώ. Δηλαδή απαιτεί θράσος ρε γαμώτο αυτή η συμπεριφορά. Πώς είναι δυνατόν επειδή έτσι σου κάπνισε να πετάς καρέκλες και γλάστρες όπου να'ναι; Με το επιχείρημα της επιβίωσης της επιχείρησης που'χει γίνει σάπια καραμέλα, κάνουμε ό,τι θέλουμε; Έλεος πια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @Darthiir the Abban

    Δεν θα διαφωνήσω στην ουσία.Απλώς η τουρκοκρατία ήταν "μια χαρά".Δεν πιστεύω ότι φταίει αυτή.Το πώς διαχειριστήκαμε τα μετά απ'αυτήν είναι το πρόβλημα.Γιατί βέβαια δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι η φεουδαρχία ήταν λαμπρό σύστημα μιας και οδήγησε στις δυτικές δημοκρατίες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Όχι φυσικά και δεν ήταν, αλλά άλλα τα αποτελέσματα και οι κινούσες δυνάμεις που δημιούργησε η φεουδαρχία και όσα ίσχυαν αλλού, και άλλα τα αποτελέσματα και οι δημιουργηθείσες κινούσες δυνάμεις της τουρκοκρατίας.
    Ψάξε βρες τώρα...
    Το μέλλον είναι πάντα δέσμιο του εκάστοτε παρόντος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή